Tuesday, 15 December 2015

Η Κίρα στις όψεις του φανταστικού !!!



Το Σάββατο 12/12 έκανα την πρώτη παρουσίαση του πρώτου μου βιβλίου στις Όψεις του Φανταστικού στην Αθήνα.

στιγμιότυπο από το πάνελ "Η επιστημονική φαντασία ως φυτώριο για τον εκσυγχρονισμό της κοινωνίας"




 ..................................................................................................................................................................

     Κιάρα Καλουντζή: Τώρα θα παρουσιάσει η Κίρα Καρνέζη και το βιβλίο είναι το "Ένας βολικός και ευτυχισμένος κόσμος".


    Κίρα Καρνέζη:
    Καλησπέρα,
    είπαμε πολλές φορές σήμερα ότι είμαι η Κίρα η Καρνέζη, σήμερα παρουσιάζεται για πρώτη φορά το πρώτο μου βιβλίο. Και μπορεί να ήμουν στο πάνελ νωρίτερα αλλά είναι και η πρώτη φορά που παρουσιάζω βιβλίο οπότε θα με συγχωρήσετε να κοιτάζω και τις σημειώσεις μου. Λέω πως είναι το πρώτο μου βιβλίο γιατί σκοπεύω να γράψω κι άλλα, αυτή τη στιγμή δουλεύω πάνω στο δεύτερο, στα αγγλικά.
    Βασικά, μόλις ήρθα. Έχω το σακ βουαγιάζ μαζί, γιατί μένω στο Λονδίνο, από τον Σεπτέμβρη του 2015. Πήγα εκεί με την οικογένειά μου για επαγγελματικούς λόγους, για μια επαγγελματική περιπέτεια.
    Και να σας πω μια αλήθεια, κάποια στιγμή δεν ήθελα να έρθω. Πέρα από το ότι είναι μεγάλη ταλαιπωρία (σήμερα ξύπνησα 4.30 η ώρα και τρέχω) αυτό που έχω γράψει, το βιβλίο, έχει μια θεματική που την έχω ξεπεράσει. Το έγραψα το 2012 και τώρα έχουμε 2015. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα ενδιαφέρει και άλλους ανθρώπους, το θέμα είναι πολύ επίκαιρο.
    Και επίσης, ήθελα να έρθω να ευχαριστήσω τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές και ειδικά τον Γιώργο Σωτήρχο, την Κιάρα την Καλουντζή για την δουλειά που έκανε και τον Βίκτορ Χάμπικ για την φωτογραφία του εξωφύλλου. Θέλω να ευχαριστήσω για την τιμή που μου έκαναν να δημοσιεύσουν το βιβλίο μου. Ξέρω πόσο δύσκολες είναι οι εκδόσεις στην εποχή μας και πόσο μάλλον για άσημους, πρωτοεμφανιζόμενους συγγραφείς που γράφουν και επιστημονική φαντασία. Σήμερα είναι μια γιορτή, μια γιορτή της δημιουργίας και της φαντασία, και δεν θα μπορούσα να λείπω.




    Το βιβλίο μιλάει για ένα πείραμα, το πείραμα της χαράς και της ευτυχίας, που γίνεται στο βαθύ μέλλον. Στην προηγμένη τεχνολογικά πόλη Ντάβπορτ, επιστήμονες από όλους τους κλάδους προσπαθούν να κάνουν έστω και έναν άνθρωπο ευτυχισμένο. Έτσι η Λίλη, η Λίλη Μπουθ, μια νεαρή κοπέλα, ζει μια ζωή ευτυχισμένη και πάντα της έρχονται όλα βολικά.
    Δηλαδή: Η ίδια είναι γενετικά τροποποιημένη ώστε να μην έχει καμία αρρώστια σωματική ή ψυχική και επιστήμονες την παρακολουθούν και επεμβαίνουν για να έχει μια σταθερά καλή διάθεση.
    Το θέμα είναι ότι η Λίλη δεν ξέρει τίποτα για όλο αυτό και το πείραμα μεταδίδεται τηλεοπτικά σε όλον τον κόσμο, υποτίθεται για να δώσει ελπίδα και να διασκεδάσει τους ανθρώπους, αλλά ο σκοπός είναι να προσελκύσουν πελάτες για την νέα επιστημονική μέθοδο και να εκμεταλλευτούν την Ντάβπορτ τουριστικά, με διαφημίσεις κ.ά.


   Θέλω να σας πω πώς το εμπνεύστηκα και θα σας πω και γιατί ήθελα να δημοσιευτεί.
   Από μικρή είχα την αίσθηση ότι πρέπει να είμαι ευτυχισμένη. Αν ήμουν δυστυχισμένη, θα αναστάτωνα και άλλους άνθρωπους και πρώτα απ' όλα τους γονείς μου.
    Καθώς μεγάλωνα συναντούσα ανθρώπους που είχαν μια πρόμοια, υποχρεωτική σχέση με την ευτυχία και απέφευγαν τα προβλήματα. Ξέρω ιστορία ενός παιδιού που αγαπούσε πολύ την κοπέλα του αλλά για διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης ο πατέρας της μπήκε φυλακή -αυτός δεν άντεξε, δεν μπορούσε να διαχειριστεί τα προβλήματα, και την χώρισε. Τώρα τα έχει με μια κοπέλα με καλή οικογενειακή κατάσταση.
   Ας μη μιλήσουμε και για την δουλειά που λες στο αφεντικό, στον συνάδελφο "αυτό έχει πρόβλημα" και αυτοί επιμένουν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, δεν θα έρθει η καταστροφή -και τώρα που λέω καταστροφή το μυαλό μου πάει στην Ελλάδα- επιμένουν ότι όλα θα πάνε καλά.




   Ήθελα λοιπόν να φτιάξω έναν κόσμο όπου όλοι δεν θα έχουν κανέναν λόγο να "ψάχνονται" και έτσι να ανακαλύπτουν θέματα για τον εαυτό τους. Όσοι συμμετέχουν στο πείραμα, εκτός της Λίλης, είναι ηθοποιοί που πιστεύουν σε αυτό που κάνουν. Δεν είναι απατεώνες. Μπορεί εγώ σαν συγγραφέας να τους κρίνω και να λέω ότι κρύβουν από τον εαυτό τους την αλήθεια, ότι ο κόσμος που ζούνε είναι ψεύτικος, αλλά οι ίδιοι πιστεύουν ότι οι πράξεις τους εφορμώνται από αιτίες ανώτερες, από ένα σύστημα αξιών, έχουν έναν ιερό σκοπό να προσφέρουν ευτυχία στην Λίλη, έχουν καλή πρόθεση,
   Το πείραμα αυτό είναι ο σκοπός της κοινωνίας τους, ο σκοπός της Ντάβπορτ.
 

   Και προφανώς είναι ένα βιβλίο που πάει αντίθετα στην παραδοσιακή πλοκή των ιστοριών, που ξεκινάνε με ένα πρόβλημα π[ου έχει ο ήρωας και το αντιμετωπίζει. Εδώ μιλάμε για έναν κόσμο χωρίς προβλήματα και για τουλάχιστον δυο κεντρικούς ήρωες -καταλαμβάνει και η καλύτερη φίλη της Λίλης, η Σάννυ σημαντικό χώρο, ακριβώς γιατί αυτή η κατάσταση (της ευτυχίας) και αργότερα η αποκάλυψη της αλήθειας -συμβαίνει και αυτό στο βιβλίο-  αφορούν όλους τους χαρακτήρες του βιβλίου.
   Και η αποκάλυψη της αλήθειας έχει μια σειρά, υπάρχει μια αλυσίδα αποκάλυψης, αλλά πριν φτάσω εκεί να σας πω ότι πιστεύω πως το επαναστατικό κομμάτι του βιβλίου δεν είναι το τεχνικό μέρος, αλλα΄η ουσία, έρχεται να αμφισβητήσει πιστεύω και τρόπους αντιμετώπισης των πραγμάτων πολύ βαθιά αφομιωμένους από όλους τους ανθρώπους.
    ΌΛΑ ΘΑ ΠΆΝΕ ΚΑΛΆ
                                ΚΆΘΕ ΕΜΠΌΔΙΟ ΓΙΑ ΚΑΛΌ
                                                                ΌΛΑ ΓΙΑ ΈΝΑΝ ΛΌΓΟ ΓΊΝΟΝΤΑΙ


    Αρχίζουμε λοιπόν από το πρώτο κεφάλαιο, όπου περιγράφω την πόλη Ντάβπορτ και πώς γίνεται το πείραμα. Σε όποιον δεν αρέσει το tell να πάει κατευθείαν στο δεύτερο κεφάλαιο, όπου γνωρίζουμε την καλύτερη φίλη της Λίλης, τη Σάννυ και το αγόρι της, τον Μπίλη. Οι τρεις αυτοί χαρακτήρες σηκώνουν όλο το βάρος του πεοιράματος.
   Στο τρίτο κεφάλαιο, η Λίλη αντιμετωπίζει για πρώτη φορά ένα θέμα. Εκεί που όλος ο κόσμος περιστρέφεται γύρω της... θα σας διαβάσω ένα απόσπασμα για να το καταλάβετε:

Είχαν περάσει δέκα ώρες από τότε που έπεσε για ύπνο η Λίλη, είχε ξεκουραστεί. Αλλά τα ρολόγια όλων έδειχναν ότι είχαν περάσει οχτώ ώρες από την αρχή του ταξιδιού, όσο δηλαδή έλεγε το πρόγραμμα πως θα διαρκέσει το ταξίδι. Δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει το πρόγραμμα, αν η Λίλη ήθελε λίγο παραπάνω ύπνο, θα κοιμόταν λίγο παραπάνω και η ημέρα όλων θα άρχιζε δύο ώρες μετά.
 
   Εκεί λοιπόν που όλα περιστρέφονται φύρω από αυτήν, ξαφνικά διαφωνεί με την φίλη της. Και η διαφωνία με κάποιον που έχει ανάγκη είναι τόσο σοβαρό ζήτημα στον κόσμο της Λίλης που απεικεί να τινάξει το πείραμα στον αέρα.
   Στο επόμενο κεφάλαιο μαθαίνει πως δεν λειτούργησε ο αποκωδικοποιητής της. Όλοι οι άνθρωποι στην Ντάβπορτ πίσω από το αριστερό τυς αυτί έχουν έναν αποκωδικοποιητή μέσα από τον οποίο ο υπεύθυνος επικοινωνίας τους τούς λέει τι να κάνουν και τι να πουν κυρίως μπροστά την Λίλη.
    Υπάρχουν και άλλες δικλείδες ασφαλείας στο πείραμα, όπως για παράδειγμα ότι δεν υπάρχει χρόνος, όπως σας έδειξα από το απόσπασμα που διάβασα. Επίσης υπάρχει επανεγγραφή μνήμης, αν κάτι δεν πάει καλά οι επιστήμονες διαγράφουν τη δυσάεστη ανάμνηση και βάζουν κάποια ευχάριστη στη θέση της. Και αν αυτό δεν δουλέψει παίρνουν πιο δραστικά μέτρα, δεν θα σας πω όμως για να έχετε κάτι να διαβάζετε.




     Αυτές οι δικλείδες ασφαλείας είναι προφανώς συμβολισμοί, όπως συμβολικό είναι όλο το βιβλίο. Ο αποκωδικοποιητής είνα η εξάρτηση από τις πεποιθήσεις των άλλων και η καθοδήγηση από αυτά που μας λένε επειδή βαριόμαστε, ασυνείδητα βαριόμαστε, να σκεφτούμε μόνοι μας.
    Η επανεγγραφή μνήμης είναι τα ψέματα που λέμε στον εαυτό μας. Προφανώς δεν θυμόμαστε άλλα ντ' άλλων, αλλά δίνουμε ευνοϊκή για μας ερμηνεία σε γεγονότα που είναι ξεκάθαρα υποτιμητικά για εμάς ή απλά μια απόλυτη ατυχία χωρίς θετικό περιεχόμενο.
    Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν, όταν χαλάει ο αποκωδικοποιητής της Σάννυς και άρα αρχίζει να σκέφτεται μόνη της, η Σάννυ αναρωτιέται αν κάτι δεν πάει καλά στον κόσμο που ζει.
    Και εδώ έρχεται η αλυσίδα της αποκάλυψης που σας έλεγα:
    Μπορώ να σας πω πως σκέφτηκα πολύ τον τρόπο που μπορεί να "ξυπνήσει" κάποιος όπως η Λίλη και μάλλον δεν μπορεί μόνος του. Επειδή αυτό το πείραμα ήταν και ένα διανοητικό πείραμα για εμένα, προσπάθησα να φτιάξω τον χαρακτήρα της Λίλης όπως θα ήταν σε μια τέτοια κατάσταση. Ένας άνθρωπος καλομαθημένος δεν έχει λόγο να ψάξει να βρει αν κάτι στη ζωή του είναι λάθος. Η Λίλη βρίσκεται σε άρνηση,
    Έτσι, έφτιαξα την αλυσίδα της αποκάλυψης. Ο πρώτος που έχει ενδοιασμούς είναι ένας επιστήμονας, δηλαδή κάποιος που από τη φύση του θέτει ερωτήματα. Αλλά αυτό δεν φτάνει για να "ξυπνήσει" κάποιος, χρειάζεται και κάποιο "ξεβόλεμα", όπως για παράδειγμα να μην μπορεί να τον αποζημιώσει η Μέιτζορ Κλίνικ (αυτή είναι η εταιρία που τρέχει το πείραμα) για την δουλειά που έχει κάνει. Αυτός θα το πει σε έναν ηθοποιό, στον ηθοποιό που έχει πρόσβαση. Ο ηθοποιός θα είναι σε άρνηση, αλλά η απικάλυψη θα τον φέρει σε δύσκολη θέση: δεν μπορεί να γυρίσει πίσω στην άγνοια.
     Από εκεί και πέρα, το πώς θα το πάρουν οι άλλοι συμμετέχοντες που το μαθαίνουν από τον ηθοποιό έχει να κάνει από το τι νομίζουν ότι έχουν να χάσουν.


    Αυτό το βιβλίο, ειδικά στο τέλος, θέτει πολλά φιλοσοφικά και υπαρξιακά ερωτήματα και προσπαθεί να παρακολουθήσει την ψυχολογική πορεία των ηρωών.

    Πιστεύω όποιος ενδιαφέρεται για το θέμα, ένα πείραμα όπου όλα είναι υπό έλεγχο, με σκοπό την αιώνια ευτυχία και όποιος ενδιαφέρεται για την ψυχολογία, θα βρει ενδιαφέρον.

    Γενικά είναι ένα βιβλίο που εγώ θα ήθελα να υπάρχει, θα ήθελα να διαβάσω κάτι τέτοιο, αλλά δεν το έβρισκα. Έτσι, αποφάσισα να δώσω τις απαντήσεις εγώ.

αυτή η φωτογραφία είναι από το εξώφυλλο του διηγήματος "Φεύγοντας από τον Έκρον"



   Το βιβλίο, όχι όπως θα σας το πω εγώ τώρα, αλλά μέσα από την ιστορία, δίνει απάντηση στο ερώτημα: "Τι είναι ευτυχία;"
   Ξεκινάει με το πείραμα και δείχνει ότι ευτυχία είναι η μετριότητα. Η Λίλη Μπουθ δεν είναι κάτι το εξαιρετικό όπως μπορεί να φανταστήκατε, είναι μια πολύ μέτρια κοπέλα, που κάνει και σκέφτεται ό,τι και ο μέσος όρος της κοινωνίας της. Για αυτό είναι και αποδεκτή.
   Επίσης, δείχνει ότι ευτυχία είναι να τα έχεις όλα υπό έλεγχο, όπως και σε ένα πείραμα.
   Το άλλο θέμα της ευτυχίας είναι το "θεαθήναι". Όλοι στην Ντάβπορτ κάνουν πράγματα για να φανεί στον υπόλοιπο, άγνωστο σε αυτούς, κόσμο που τους παρακολουθεί ότι είναι άτομα φοβερά, ότι ξέρουν τι κάνουν και πώς να ζουν την ζωή τους, είναι και μέσα σε όλα και bon viveurs.
    Στην πορεία του βιβλίου βλέπουμε αυτό το πράγμα να αλλάζει. Γιατί στην πορεία του βιβλίου οι ήρωες αποκτούν επαφή με την πραγματικότητα. Την είχαν θυσιάσει αυτήν την επαφή με την πραγματικότητα για να είναι ευτυχισμένοι.
     Και εδώ να σας πω ότι η λίλη είχε θυσιάσει και την ελευθερία της. Είναι ευτυχισμένη, αλλά δεν είναι ελύθερη, γιατί δεν έχει γνώση. Οι υπόλοιποι άνθρωποι του κόσμου μάλλον αδιαφορούν ή αποδέχονται τη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Λίλης. Ο σκοπός της ευτυχίας, δηλαδή ένα καλό τέλος, τους προσφέρει αρκετή δικαιολόγηση για να μην ασχολούνται αν αυτό που κάνουν είναι σωστό ή λάθος.
     Σχετικά με το πόσο ελεύθερη είναι η Λίλη, στο βιβλίο γράφω για το πώς παράγονται τα τρόφιμα στην Ντάβπορτ. Τα τρόφιμα παράγονται με βάση τι αρέσει στην Λίλη να τρώει και όπως γράφω:

Άλλωστε η Λίλη ζούσε για αυτούς, το να έχει τις προτιμήσεις της ήταν η απώτερη ελευθερία της.

     Η Λίλη μπορούσε να επιλέξει πράγματα μέσα στο πλαίσιο στο οποίο ζούσε, δεν μπορούσε όμως να επιλέξει σε ποιόν κόσμο θα ζει.




     Έλεγα λοιπόν πως η έννοια της ευτυχίας αλλάζει, γιατί οι ήρωες προσγειώνονται στην πραγματικότητα και η πραγματικότητα έχει δύο όψεις:
    Πρώτον, δεν αρκεί η μετριότητα, θέλει θάρρος που δεν το δείχνουν όλοι, για να δει κάποιος ποιός πραγματικά είναι. Δεν επιλέγουμε ούτε το πού γεννιόμαστε, ούτε την οικογένειά μας και περνάει αρκετός καιρός για να συγκρίνουμε τον εαυτό μας με άλλον κόσμο. Θέλει θάρρος ειδικά για ν απούμε ότι δεν είμαστε και τίποτα αξιόλογο.
   Δεύτερον, η πραγματική ζωή βρίσκεται στην αφάνεια. Και αυτό θα σας το πω γιατί είναι πιθανόν να μην πάει εκεί το μυαλό του αναγνώστη. Όταν μιλάω για ανθρώπους που θέλουνε να ξεφύγουν από την Ντάβπορτ, που ζούνε σαν ποντίκια στα υπόγειά της και χάνονται στους λαβυρίνθους της, μιλάω για ανθρώπους που δίνουν μια μάχη που δεν την ξέρει κανείς.
     Και αυτό είναι μια δύσκολη επιλογή για την Λίλη. Από εκεί που ήταν στο επίκεντρο και αγαπητή, πρέπει να παραμεριστεί, να ρισκάρει να μην αναγνωριστεί ο αγώνας της και να την παρεξηγήσουν.
      Λοιπόν, αυτό είναι το βιβλίο. Και πριν κλείσω να σας πω ότι αυτή την στιγμή κάνω και εγώ μια προσγείωση στην πραγματικότητα. Γιατί και εγώ θεωρούσα πως το να είσαι συγγραφέας σημαίνει να είσαι ...φαντασιόπληκτος και να βρίσκεις προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν, δηλαδή να είσαι "ενοχλητικός", να "ξεβολεύεις"... Όμως η αλήθεια είναι ότι είμαι συγγραφέας, μου αρέσει να γράφω, έχω πράγματα να πω και αυτή η δημοσίευση είναι το γεγονός που μιλάει από μόνο του. Για αυτό είμαι πολύ συγκινημένη που είμαι αόψε εδώ και η αλήθεια είναι πως δνε θα το έχανα με τίποτα.
    Σας ευχαριστώ όλους που με ακούσατε. Μήπως κάποιος έχει ερωτήσεις, ή κάποια παρατήρηση;

[ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΜΑ]

Κιάρα Καλουντζή:
Πριν σας την παραδόσω για ερωτήσεις, θέλω να πω δυο παρατηρήσεις. Η πρώτη είναι πως πέρα από όλα αυτά που είπε η Κίρα το βιβλίο αυτό διαβάζεται νεράκι. Δεν είναι δύσκολο βιβλίο, μπορεί κάποιος να το διαβάσει σε ένα απόγευμα.

Κίρα Καρνέζη:
Ναι, αυτά βγαίνουν μέσα από την ιστορία, δεν γράφω φιλοσοφίες στο βιβλίο. Αλλά αφού είχα το μικρόφωνο είπα να τα πω όλα αυτά.

Κιάρα Καλουντζή:
Καλά έκανες. Και να της κάνετε ερωτήσεις τώρα που είναι μαζί μας γιατί αύριο φεύγει. Η δεύτερη παρατήρηση που έχω να κάνω είναι ότι η Κίρα έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο γραφής, γράφει και σαν να είναι παρόν το περιστατικό και ταυτόχρονα για κάτι που έχει γίνει στο παρελθόν. Η ιστορία της και γίνεται και έχει γίνει, είναι πολύ περίεργο.

Κίρα Καρνέζη:
Εγώ πάντως όταν το έγραφα δεν είχα τέτοια προβλήματα... (γέλιο)

Κιάρα Καλουντζή:
Εντάξει, τώρα σας την αφήνω, όποιος θέλει να κάνει ερωτήσεις.

Κίρα Καρνέζη:
Κανείς;;;  Εντάξει, θα σας πω τότε εγώ κάτι που ήθελα. Στο τέλος του βιβλίου, έχω μαζέψει κάποια ρητά της Ντάβπορτ. Για παράδειγμα, να σας διαβάσω κάποιο:

Ρητό 3: «Στους καλούς ανθρώπους συμβαίνουν πάντα μόνο καλά πράγματα και, εάν εσύ το πιστεύεις αυτό, είσαι καλός άνθρωπος».


Ρητό 6: «Η ζωή είναι δίκαιη: Όταν κερδίζεις κάτι είναι πάντα μόνο επειδή το αξίζεις».

Αυτά τα ρητά δεν είναι απαραίτητα λάθος, είναι εκφράσεις που αν κάποιος τις πιστεύει και τις ακολουθεί γίνεται έυκολο θύμα να τον χειριστούν οι άλλοι. Η Λίλη μέσα στην ιστορία αναφέρεται σε αυτά τα ρητά. Για παράδειγμα, το ρητό πέντε: "Το λογικό είναι καλό", άπαξ και το εξηγήσει κάποιος στην Λίλη, άπαξ και η Λίλη καταλάβει κάτι, της αρκεί, δεν το προχωράει, δεν αμφισβητεί.



το οπισθόφυλλο


Μετά μου ζήτησαν να αναγνώσω αποσπάσματα από το βιβλίο. Και αφού κλείσαμε και διαδικαστικά ζητήματα της παρουσίασης (αν βγήκαν οι φωτογραφίες):

Κίρα Καρνέζη: Ωραία, σας ευχαριστώ και πάλι, όποιος θέλει εδώ είμαι.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Το βιβλίο είναι 144 σελίδες (μικρό, ελαφρύ, σαν τάμπλετ, το διαβάζετε πίνοντας τέσσερις καφέδες) και κοστίζει 12,00 € (και πάλι καλά γιατί τα προβλήματα στο χώρο των εκδόσεων έχουν θέση σε άλλο ποστ) και θα το βρείτε:


Κεντρική διάθεση:
Εκδόσεις ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Καραγάτση 27, 4122,1, Λάρισα
2410-236110



Κεντρικός χονδρέμπορος:
ΠΑΡ ΗΜΙΝ - Ε ΤΖΑΝΑΚΑΚΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΠΕ
Τρικούπη Χαριλάου 11Α, Αθήνα, 10679, ΑΤΤΙΚΗ
Τηλέφωνο: 2103802542
Φαξ:2103813619



Πολύ σύντομα θα μπορείτε να παραγγείλετε το βιβλίο "Ένας βολικός και ευτυχισμένος κόσμος" κατευθείαν από τον υπολογιστή σας από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές! Μπορείτε να το βρείτε στην παρακάτω διεύθυνση:
https://universe-pathways-ebookstore.skroutzstore.gr/
Θα σας ενημερώσω!

Ενημερώστε τα βιβλιοπωλεία ότι μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί με τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές στο τηλέφωνο 2410-236110 και θα αποστείλουν άμεσα τα βιβλία τους και το περιοδικό τους.


Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί με τις εκδόσεις για οποιαδήποτε απορία!


Ακολουθεί λίστα από προτεινόμενα και επιλεγμένα σημεία πώλησης.
Προτεινόμενα σημεία πώλησης.
Θεσσαλονίκη:Πρωτοπορία – Λ. Νίκης 3
Αθήνα:Πρωτοπορία - Γραβιάς 3-5, Πλατεία Κάνιγγος
Πάτρα:Πρωτοπορία - Γεροκωστοπούλου 31-33, Πλατεία Γεωργίου
Λάρισα: Παιδεία - Μεγ. Αλεξάνδρου 6


No comments:

Post a Comment